Youtube Advertising

Youtube als advertentiekanaal

YouTube is een website voor het uploaden, bekijken en delen van video’s. Het motto van You Tube: “YouTube, Broadcast Yourself”. YouTube geeft je de mogelijkheid om je product of dienst de via een video commercial onder de aandacht te brengen.

YouTube was ooit belangrijk voor het creëren van de moderne influencer beweging. Vloggers trokken miljoenen mensen naar de site en trokken zo de aandacht van een miljoenenpubliek voor de grote merken en adverteerders. Dit heeft enorm bijgedragen aan het succes van YouTube.

YouTube is vandaag de op één na grootste zoekmotor ter wereld. Adverteren via YouTube is zeer geschikt voor video’s, dynamische advertenties en om een groot publiek te bereiken. YouTube biedt de mogelijkheid om je doelgroep te specificeren op o.a. locatie, interesses, geslacht en leeftijd. Adverteren is mogelijk via desktop, tablet of smartphone.

Het voordeel van video adverteren via YouTube is dat je als adverteerder alleen betaalt als iemand jouw video heeft bekeken doordat hij erop klikt of als hij de gehele advertentie (minimaal 30 seconden) heeft gezien (YouTube’s TrueView principe).

248139304_3

Voordelen van adverteren op YouTube:

Eén na grootste zoekmachine in de wereld

Grootste videoplatform ter wereld

Een eigen bedrijfs videokanaal

Nauwkeurige targeting van specifieke doelgroepen

Goedkoper dan traditionele TV spot advertising

Advertentiemogelijkheden

YouTube kent een heel aantal advertentiemogelijkheden. We lichten er een aantal uit:

In Stream ads

Dit zijn voornamelijk zogenaamde pre-roll ads. Een pre-roll is een video-advertentie die wordt afgespeeld voorafgaand aan de video die de bezoeker van een website eigenlijk wil bekijken. Andere varianten zijn mid-roll die tijdens de video wordt afgespeeld, en post-roll die na de video wordt vertoond. Met je video probeer je in de eerste 5 seconden de kijker verleid te hebben om het vervolg van de video te zien want na 5 seconden heeft de kijker de mogelijkheid om de video ad over te slaan.

In Search ads

De In Search Ads zijn videoadvertenties die worden getoond als iemand op YouTube een zoekopdracht instelt. Dit is vergelijkbaar met zoeken in Google.

In Display ads

De In Display Ads zijn videoadvertenties die worden getoond als iemand op YouTube een video bekijkt. Je vindt deze ads aan de rechterkant van de video die wordt afgespeeld. Deze ads leiden je niet naar je website maar beweegt de bezoeker om meer van jouw video’s te gaan bekijken en in te schrijven op jouw YouTube kanaal.

Video-Advertising-Dubai

De mogelijkheden om YouTube advertising succesvol in te zetten zijn omvangrijk. Graag zetten we deze voor je op een rij en maken het specifiek voor jouw situatie. Aarzel daarom niet en neem vandaag nog met ons op.