LinkedIn Advertising

LinkedIn is een van de meest bekende sociale netwerken. LinkedIn heeft leden in 200 landen en telt in België alleen al 3 miljoen leden. Het is gericht op zakelijk netwerken en op professionals. Je kunt een profiel aanmaken op LinkedIn dat een samenvatting is van je professionele loopbaan inclusief opleidingen en trainingen. LinkedIn stelt je ook in staat om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in jouw netwerk. Je ontvangt updates van jouw contacten en je kunt via jouw contacten weer nieuwe contacten aanboren.

Zakelijk netwerk

LinkedIn is onontbeerlijk als je op zoek bent naar een andere baan, op zoek bent naar opdrachten, je bedrijf prominent wil profileren of personeel wilt werven. Ook is het handig bij het zoeken naar klanten, leveranciers of samenwerkingspartners. Je kunt aanbevelingen doen voor jouw persoonlijke connecties en zij kunnen op hun beurt jou weer aanbevelen. Je kunt lid worden van groepen of er zelf één starten waarvan de leden rond een bepaald thema kennis en informatie met elkaar delen.

Segmenteren op de doelgroep

LinkedIn biedt de keuze om op basis van regio, branche, bedrijf, functietitel, opleiding, geslacht, leeftijd, vaardigheden en interesses heel specifiek te segmenteren. Bij het selecteren laat LinkedIn direct zien hoeveel LinkedIn-leden binnen de selectie vallen.

photo-1507297230445-ff678f10b524

Voordelen van adverteren op LinkedIn:

Zakelijk communicatiemiddel

Groot aantal gebruikers

Unieke targeting opties

Ideaal voor B2B

Goed voor werving van personeel

Advertentiemogelijkheden LinkedIn

LinkedIn ontwikkelt en brengt steeds meer nieuwe advertentiemogelijkheden naar de markt. Op dit moment zijn de volgende mogelijkheden beschikbaar:

Linkedin content boost

Sponsored Content

Gesponsorde content stelt je in staat om informatie over je bedrijf met behulp van video’s, presentaties en nieuws te delen met LinkedIn-leden die jouw bedrijf volgen of die aan jouw doelgroep criteria voldoen. LinkedIn-leden zien deze bedrijfsupdates in de newsfeed op hun LinkedIn-homepage of in de LinkedIn-app. Ze zien deze content aangemerkt als “sponsored’ en kunnen met behulp van de ‘like’-, ‘share’- en ‘comment’-opties de update delen of een reactie achterlaten. Ze kunnen op basis van deze content ook besluiten om je bedrijf te volgen. Hiermee kun je een kwalitatief goede volgersbestand opbouwen. Ze geven immers zelf aan wat ze interessant vinden en wat de reden voor hun interesse in jouw bedrijf is.

Sponsored InMail

Een Sponsored InMail is feitelijk een gesponsord privébericht aan geselecteerde LinkedIn-leden. Met Sponsored InMail kun je via de LinkedIn inbox jouw doelgroep bereiken. De InMails worden afgeleverd op het moment dat leden actief zijn op het platform. Hierdoor is de kans groot dat jouw doelgroep het bericht ook daadwerkelijk leest. Er is wel een limiet vastgesteld aan de hoeveelheid InMails die een LinkedIn-gebruiker in een bepaalde periode mag ontvangen (frequency cap) en hebben ze de optie om zich ‘af te melden’ voor sponsored InMails (opt-out). Let wel op dat de afzender van de InMail altijd een persoon dient te zijn en niet een bedrijf of organisatie.

Linkedin Inmail Ad
display-ad-psdv3

Display Ads

Elke LinkedInpagina vertoont maximaal twee display ads (online-advertenties). Meestal staan deze rechts in het scherm van het LinkedIn-lid. LinkedIn Display Advertising biedt naast adverteren via LinkedIn Onsite Display ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het LinkedIn Network Display. Je kunt dan ook je bereik vergroten via Slideshare, het Publisher netwerk van LinkedIn en via Ad exchanges (Programmatic Advertising).

Tekst Ads

LinkedIn biedt de mogelijkheid om een tekstadvertentie (tekst van 100 tekens + 50×50 beeld) onder je doelgroep te verspreiden. Deze ad verschijnt bovenaan de homepage en als “ads you might be interested in” rechts in het scherm. Met een pakkende tekst kun je maximaal aandacht vragen voor jouw propositie.

LinkedIn Ad interest
dynamicads-carousel-leads-01v02

Dynamic Ads

Met dynamische visuele ads kun je jouw doelgroep aanspreken met automatisch gegenereerde foto’s (bijvoorbeeld de profielfoto van de ontvanger) of call-to-actions. Deze verschijnen op dezelfde plek als de Display Ads.

Video Ads

Een feature van LinkedIn die nog niet overal is uitgerold, is de functionaliteit om video te posten via de LinkedIn Campaign Manager, je bedrijfspagina of je showcase-pagina.

linkedin_videomobile-600×395

De mogelijkheden om LinkedIn advertising succesvol in te zetten zijn omvangrijk. Graag zetten we deze voor je op een rij en maken het specifiek voor jouw situatie. Aarzel daarom niet en neem vandaag nog met ons op.