SEA

SEA en de mogelijkheden

Bij Search Engine Advertising (SEA) betaal je om de advertenties van je producten en diensten te tonen in de zoekmachines. Hiermee kan je beter gevonden worden op woorden die relevant zijn voor je bedrijf. Search advertising doe je rechtstreeks via hun zoekmachines, ieder met z’n eigen advertentie platform of via agencies zoals Fairetail. Microsoft gebruikt adCenter voor zijn Bing programma en Google gebruikt Google Ads.

Zoekadvertenties werken op de belangrijkste zoektermen (de zogenaamde trefwoorden) ingevoerd door uw potentiële bezoekers in de respectievelijke zoekmachines. Zoekmachine adverteren werkt volgens het pay-per-click systeem, waarbij adverteerders betalen voor elke gebruiker die op de advertentie klikt.

Google Premier Partner.

Google premier partner

FairEtail voldoet aan alle strenge cirteria opgelegd door Google en heeft hun Premier Partner Badge ontvangen. Wij zijn daar heel trots op, wetend dat enkel 3% van alle Google Partner Agencies wereldwijd Google Premier Partner zijn. (Lees hun voorwaarden.)

Meer nog, FairEtail is één van de weinige Google Premier Partners met certificaten in alle 5 Google Ads onderdelen : Search Advertising, Mobile Advertising, Video Advertising, Display Advertising en Google Shopping.

FairEtail heeft een uitgebreid team van internet marketeers in België en ieder van onze Google Ads consultants heeft de individuele Google Ads certificaten behaald.

Search Advertising - 4 certificaties

Search Advertising

6 certificaties

Display Advertising - 4 certificaties

Display Advertising

5 certificaties

Mobile Advertising - 2 certificaties

Mobile Advertising

2 certificaties

Google Shopping - 4 certificaties

Google
Shopping

4 certificaties

Video Advertising - 4 certificaties

Video Advertising

5 certificaties

Google Analytics - 4 certificaties

Google
Analytics

4 certificaties

Op welke manier kan je SEA inzetten?

In SEA zijn er heel wat mogelijkheden om campagnes op te zetten en prospecten in de verschillende fases van van hun bestellingsproces aan te spreken. Afhankelijk van de doelstellingen, werken we op één of meerdere van deze advertentieproducten:

Expanded Text Ads

Uitgebreide tekstadvertenties zijn 2x groter dan gewone tekstadvertenties. Deze advertenties zijn door Google eind 2016 ontworpen om de aanwezigheid en prestaties op mobiele zoekresultaten te maximaliseren met een grotere kop en een extra lange beschrijving. Uitgebreide tekstadvertenties worden op alle apparaten weergegeven – op desktop en mobiel – en worden automatisch geschaald op basis van je apparaat.

Gmail Advertising

Dit zijn advertenties binnen Gmail onder de subcategorieën ‘Sociaal en ‘Reclame. Daarin kunnen we gebruik maken van beeld- of videomateriaal met tekst.  Met dit type van advertenties kan een groot bereik gehaald worden. Het betaalmodel is CPC (Cost per Click). In dit geval wordt er betaald voor een click die de Gmail advertentie vergroot. Vanuit de grotere versie van de advertentie kan doorgeklikt worden naar site of landingspagina.

Gmail ads zijn perfect voor branding. Een Gmail-gebruiker is vaak op meerdere apparaten ingelogd op z’n Gmail-account. Vandaar dat het mogelijk is om aan cross device targeting te doen. Je target de persoon, ongeacht het device dat op dat moment gebruikt wordt.

Content Targeting / Display Select Keywords

De Display Select Keywords functie is een waardevolle toevoeging die kan helpen veel gerichter te targeten. Hierdoor worden advertenties gematcht met relevante sites binnen het Google Display Netwerk met behulp van de gekozen keywords of onderwerpen. De effectiviteit van campagnes wordt dus verhoogd, terwijl de kosten aanzienlijk verlaagd kunnen worden. Dit type van campagnes kan als uitbreiding van het bereik van search campagnes ingezet worden.

Remarketing via Google Display Netwerk

Een bijkomende laag van targeting zit in het gebruik van doelgroepen. We bouwen zogenaamde remarketing- of retargeting-lijsten op, waarbij we advertenties kunnen vertonen op websites binnen het Google Display Netwerk aan potentieel geïnteresseerden, op basis van hun eerdere bezoek aan de website.

Youtube Advertising

Youtube biedt tal van advertentiemogelijkheden. Naast de traditionele banners op de site of in video’s, kan je gunstige posities aankopen in het video-overzicht. Daarbovenop kan je je eigen filmpje ook integreren in de talloze video’s op YouTube, waarbij deze ofwel als “pre-roll” of halverwege de video kan geïntegreerd worden. Betalen doe je per begonnen view, per klik of per spot die volledig wordt uitgekeken door de YouTube-bezoeker.

Google Shopping

Een bijkomende laag van targeting zit in het gebruik van doelgroepen. We bouwen zogenaamde remarketing- of retargeting-lijsten op, waarbij we advertenties kunnen vertonen op websites binnen het Google Display Netwerk aan potentieel geïnteresseerden, op basis van hun eerdere bezoek aan de website.

Granulariteit maakt het verschil

Onze specifieke SEA-aanpak houdt in dat we onze campagnes “opknippen” in een hele reeks mini-campagnes. Zo kunnen we de relevantie maximaliseren tussen de zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s.

Die relevantie is interessant voor Google, omdat het o.m. zorgt voor een hogere kwaliteitsscore en je daarmee minder betaalt per klik dan de concurrenten voor dezelfde positie, maar ook voor de potentiële klant want die krijgt de kortste weg naar wat hij zoekt en dat zorgt voor een hogere conversieratio.

Zo’n granulaire aanpak vergt meer inspanningen bij de opzet, maar biedt meer controle in de optimalisaties die ons in staat stelt om in elke situatie het optimale evenwicht te vinden tussen volume en acquisitiekost.