Marketing Automation

Wat is Marketing Automation

Met Marketing Automation zijn bedrijven in staat om hun sales- en marketingprocessen te vereenvoudigen aan de hand van geautomatiseerde tools en marketingtactieken. Hierdoor kunnen ze leads en prospecten makkelijker doorheen de customer journey helpen, bepaalde (gepersonaliseerde) informatie sturen, met als doel deze leads (sneller) te laten converteren.

ONGEKENDE BEZOEKER

man1

GEKENDE BEZOEKER

man2

LEAD

man3

KLANT

man4

FAN

man5

TRIGGERS

  • Invullen van een contactformulier
  • Openen van een e-mail of klikken op een bepaalde link
  • Bezoeken van een bepaalde pagina binnen je website
  • Download van een e-book/whitepaper

ACTIES

  • Profilering van prospecten en klanten
  • Lead scoring
  • Geautomatiseerde en persoonlijke emails
  • Specifieke content op de website tonen
  • Melding sturen naar het salesteam

Marketing Automation helpt klanten bij hun zoektocht naar het juiste product/dienst door ze te voorzien van relevante informatie op het juiste moment. Het helpt bedrijven meer rendement te behalen door tijdswinst.

1
Meer leads

Meer leads genereren door anonieme webbezoekers te identificeren en gegevens te capteren aan de hand van invulformulieren, downloads, …

2
Kwalitatieve leads

Het aantal kwalitatieve leads verhogen door alle leads te voeden met kwalitatieve én gepersonaliseerde content.

3
Meer sales

Meer sales genereren dankzij het aanleveren van kwalitatieve leads en een snellere follow-up.

4
Up- en cross-selling

Up- en cross-selling verbeteren door het heractiveren en behouden van bestaande klanten.

5
ROI meten

De ROI van elke marketingtactiek uitgebreid in kaart te brengen door het tracken van het volledige salesproces.

Rol van FairEtail in Marketing Automation

Account setup, koppeling database, custom velden, formulieren aanmaken, …

Basic flows aanmaken (contactformulier, nieuwsbrief inschrijving, toevoegen aan lijst, nieuwsbrief uitsturen, …)

Opstellen van de buyer journey

Content creatie (artikels, content offers, follow-up mails, …)

Training van Marketing Automation tool

Workflows bepalen en opzetten

Lead scoring (in onderling overleg)