SEO Audit

SEO Audit

Het doel van een SEO Audit is het in kaart brengen van hoe de huidige site scoort op vlak van SEO. Hierbij analyseren we de website op zowel technisch als content-vlak. We kijken ook hoe zoekmotoren zoals Google en Bing de website lezen en geven aan waar er verbeteringen, zowel op korte als lange termijn, kunnen doorgevoerd worden.

Onderdelen SEO Audit

Technische optimalisatie

Is de website technisch in orde? Kunnen de pagina's correct worden geïndexeerd?

Content optimalisatie

Is de content relevant voor de bezoeker? Zijn de tekst, headers, metadata en afbeeldingen geoptimaliseerd voor zoekmachines?

Structurele optimalisatie

Begrijpen zowel gebruikers als Google de structuur?

Linkprofiel

Hoe ziet het interne en externe linkprofiel van uw site eruit ? Zijn er voldoende kwalitatieve links? Of zijn er gevaarlijke spamlinks?

Zoektermen & landingspagina's

Hoe vinden bezoekers de website en via welke pagina's komen ze op uw website?

Concurrentieanalyse

Wie zijn online concurrenten. Waarop scoren ze? Waar liggen de op te vullen leegtes?