Awareness & sensibilisering via soft conversies voor Recupel

Most performing non profit: Recupel

Recupel is sinds 2015 een belangrijke klant van FairEtail en dit in nauwe samenwerking met AB (the unbound agency). Via deze awareness en sensibiliseringscampagne wilde Recupel alle Belgen informeren en activeren om Audio-en Video-apparaten op een correcte, duurzame en kostenefficiënte manier af te danken: Samen recycleren voor een mooiere wereld.  Voor deze campagne werd gekozen voor een mix van verschillende kanalen: Search (waaronder Adwords, Gmail Ads, Display Select Keywords), Programmatic Advertising (zowel Audience Buying als Retargeting) en Email Marketing.  Om het succes van de campagne te meten, werden er verschillende ‘soft conversies’ gedefinieerd: opzoekingen naar een Kringwinkel, Recyclepunt of Recyclagepark, het bekijken van informatieve video’s, het downloaden van de app en de inschrijvingen op de nieuwsbrief. De vooropgestelde KPI’s van deze campagne werden vlot gehaald.

Project Details:

26/02/2016 – 10/06/2017

SEA, Programmatic Advertising, Email Marketing

Awareness, opzoeken Recylagepark, bekijken info-video, download Recycle App.