Best of content awards 2018

Onze klant Ascento, onderdeel van T-groep,  viel vorige week in de prijzen tijdens de Best of Content Awards 2018. Na een gezellige avond in de Tricoterie in Brussel gingen ze met maar liefst 2 prijzen naar huis: Best use of Ambassadors (zilver) en Best blog craftmanship.

In samenwerking met het content bureau Head Office werkte Ascento een sensibiliseringscampagne uit waarin ex-topzeilster Evi Van Acker de hoofdrol speelt. De campagne focust op de carrièreswitch die Evi aanging na haar zeilavontuur en de begeleidende rol die Ascento hierin opnam. Op www.evidurft.be werden bezoekers gedurende drie maanden meegenomen in het verhaal van Evi. Via een loopbaantest kregen ze vervolgens te weten of loopbaanbegeleiding ook iets voor hun kan betekenen.

Waar komen wij in dit verhaal aan bod? Om de campagne net dat extra duwtje in de rug te geven, verzorgde FairEtail de SEA en de Social Media Advertising. Om mensen via de Google kanalen te bereiken werden Google AdWords en Gmail advertenties gebruikt. Op Facebook werd er gewerkt met branding campagnes om nieuwe mensen te bereiken en met retargeting (remarketing) campagnes op basis van video en display advertenties. Mede hierdoor vonden zo’n 10.000 mensen hun weg naar de website, goed voor meer dan 400 loopbaantesten.