Inmiddels een kleine twee jaar geleden lanceerde Facebook de Instant Articles. Een manier om binnen de mobiele Facebook app artikels te kunnen lezen die snel geladen worden en niet vereisen dat je naar je mobiele browser gestuurd wordt. Je kan ze herkennen aan dat bliksem icoontje onder de titel van het nieuwsitem dat gepost werd.

Dit jaar lanceert Facebook een nieuwe functie binnen deze Instant Articles: call-to-action units. Deze nieuwe tool zorgt ervoor dat je de gebruiker op een eenvoudige en minder storende manier informatie kan laten delen met jouw bedrijf. Dat kan op drie manieren:

  1. Je kan ervoor kiezen een formulier te tonen om bijvoorbeeld te abonneren op de nieuwsbrief.
  2. Daarnaast is het mogelijk een like button toe te voegen zodat mensen sneller je pagina liken.
  3. Tot slot kan je gebruikers ook je mobiele app doen installeren vanuit de juiste app store.*

Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van Facebook Instant Articles? Meer info kan je hier vinden.

image1
image2

*deze functie zit momenteel nog in alpha testfase en is nog maar beschikbaar voor een beperkt aantal uitgevers.