Laat ons weten wat je wilt lezen.

Een onderwerp dat je wil uitgelicht zien? We gaan graag voor je aan de slag.

Inschrijving nieuwsbrief

Inschrijving nieuwsbrief

Bezig met versturen

Nieuwe features versterken LinkedIn Campaign Manager

Sinds LinkedIn in 2016 door Microsoft werd gekocht, zet het zakelijk sociaal netwerk nog explicieter in op haar unieke missie: professionals uit de hele wereld met elkaar verbinden. Om dat te bereiken, werd flink geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen en optimalisaties, en dat leverde ondertussen een pak nieuwe features op. FairEtail zet al jaren Carousel advertenties in...
Reacties uit op Nieuwe features versterken LinkedIn Campaign Manager

Pinterest Advertising kan voortaan ook in België

Pinterest blijft maar groeien. Dagelijks neemt de massa vlijtig ‘pinnende’ gebruikers toe. De komst van Pinterest Advertising schept dan ook mega-interessante kansen. De visuele diensten en advertentiemogelijkheden zijn nu al behoorlijk uitgebreid. Slechts een beperkt aantal functies, zoals bijvoorbeeld Shop the Look Pins, zijn nog niet beschikbaar. Ze worden volop getest in meerdere Engelstalige landen,...
Reacties uit op Pinterest Advertising kan voortaan ook in België

Programmatic Audio opent nieuw tijdperk voor radio-advertenties

Na jaren in de schaduw treedt ‘Digital’ of ‘Programmatic Audio’ eindelijk op het voorplan. Consumenten gebruiken voor radio en muziek immers steeds vaker streaming services. De grens tussen on- en offline luisteren wordt - net als in (e-)commerce - steeds vager. Het koop- en informatiegedrag van de consument wordt omnichannel, maar ook zijn luistergedrag gebeurt...
Reacties uit op Programmatic Audio opent nieuw tijdperk voor radio-advertenties

Onze klanten mee in de driver’s seat

Wij van FairEtail willen het best wel toegeven: we zijn ambitieus. We willen mee de toekomst van digitale marketing vorm geven. Dat doen we niet voor onszelf. Dat doen we voor onze klanten, en die zijn met steeds meer. Hoe we hen overtuigen? Dat is eenvoudig eigenlijk. We lichten onze aanpak én de resultaten toe....
Reacties uit op Onze klanten mee in de driver’s seat

Google kiest voor hogere revenu, wat nu met de adverteerder?

Afgelopen week zorgde Google voor gemengde gevoelens in de online reclamewereld. De aankondiging om eind 2019 over te stappen op een nieuw afrekenmodel voor de aankoop van display advertenties op sites van derden, wordt niet meteen op applaus onthaald. Het nieuwe model, beter gekend als 1st price auction, kan de gemiddelde aankoopprijs van advertentieruimte immers...
Reacties uit op Google kiest voor hogere revenu, wat nu met de adverteerder?

Looking forward to 2019 – Dennis Kenis

Dennis Kenis is oprichter van digital performance marketing agency FairEtail, een vakgebied waar hij sinds 2000 een pioniersrol in heeft opgenomen. Samen met Duval Union Academy was FairEtail gastheer voor de Digital Marketing Conference eind 2018 in Mechelen. Met ambitie en kennis van zaken blikt Dennis vooruit naar de trends voor 2019. Wat was voor...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – Dennis Kenis

Looking forward to 2019 – Laura Nys

Laura Nys is Automation Lead Belgium bij Google. In november was ze nog te gast op de Digital Marketing-conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar haar blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising? "Only 36%...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – Laura Nys

Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Hoezo: exit e-commerce? Dat is toch booming business? Hollen klanten niet met zijn allen daarheen? Is het niet uitdrukkelijk aangewezen om de digitale marketplace verder uit te bouwen? En wat met personalized advertising, is het digitale kanaal daar niet het meest geschikt voor? De beste antwoorden zijn de meest genuanceerde. Ze stellen de kern, de...
Reacties uit op Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Looking forward to 2019 – David Hillier

David Hillier is ‘Global Creative Solutions Lead’ bij Adform. In november was hij nog te gast op de Digital Marketing Conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar zijn blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising?...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – David Hillier

De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Met ruim 140 waren ze, de deelnemers die op 27 november naar de Mechelse Lamot waren afgezakt om er te horen dat de wereld in bèta is. Op zich vormde dat natuurlijk niet het nieuws. Wél het feit dat die bètawereld steeds groter steeds onoverzichtelijker wordt. Vooral dat onuitgesproken aanvoelen deed de vele nieuwsgierigen naar...
Reacties uit op De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Video in marketing is fun, maar vooral: strategie. Daarover ging het in de recentste Video First Conference, een internationaal event met sprekers en video marketing experts van onder meer Facebook en YouTube. Als lid van het Fairetail Social Team had ik er ontzettend naar uitgekeken. Dat bleek helemaal terecht: learnings genoeg. Ik deel ze graag...
Reacties uit op Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Adverteren tijdens de feestdagen

Het vierde kwartaal luidt voor velen de voorbereidingen voor de eindejaarsperiode in. Records à la Mariah Carey breken is niet evident, toch tonen cijfers van de afgelopen jaren dat online aanwezigheid tijdens de kerstperiode belangrijker wordt dan ooit. Ga je eerstdaags van start met je online marketing planning voor het eindejaar? Hou dan rekening met...
Reacties uit op Adverteren tijdens de feestdagen