Laat ons weten wat je wilt lezen.

Een onderwerp dat je wil uitgelicht zien? We gaan graag voor je aan de slag.

Inschrijving nieuwsbrief

Inschrijving nieuwsbrief

Bezig met versturen

Onze klanten mee in de driver’s seat

Wij van FairEtail willen het best wel toegeven: we zijn ambitieus. We willen mee de toekomst van digitale marketing vorm geven. Dat doen we niet voor onszelf. Dat doen we voor onze klanten, en die zijn met steeds meer. Hoe we hen overtuigen? Dat is eenvoudig eigenlijk. We lichten onze aanpak én de resultaten toe....
Reacties uit op Onze klanten mee in de driver’s seat

Google kiest voor hogere revenu, wat nu met de adverteerder?

Afgelopen week zorgde Google voor gemengde gevoelens in de online reclamewereld. De aankondiging om eind 2019 over te stappen op een nieuw afrekenmodel voor de aankoop van display advertenties op sites van derden, wordt niet meteen op applaus onthaald. Het nieuwe model, beter gekend als 1st price auction, kan de gemiddelde aankoopprijs van advertentieruimte immers...
Reacties uit op Google kiest voor hogere revenu, wat nu met de adverteerder?

Looking forward to 2019 – Dennis Kenis

Dennis Kenis is oprichter van digital performance marketing agency FairEtail, een vakgebied waar hij sinds 2000 een pioniersrol in heeft opgenomen. Samen met Duval Union Academy was FairEtail gastheer voor de Digital Marketing Conference eind 2018 in Mechelen. Met ambitie en kennis van zaken blikt Dennis vooruit naar de trends voor 2019. Wat was voor...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – Dennis Kenis

Looking forward to 2019 – Laura Nys

Laura Nys is Automation Lead Belgium bij Google. In november was ze nog te gast op de Digital Marketing-conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar haar blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising? "Only 36%...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – Laura Nys

Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Hoezo: exit e-commerce? Dat is toch booming business? Hollen klanten niet met zijn allen daarheen? Is het niet uitdrukkelijk aangewezen om de digitale marketplace verder uit te bouwen? En wat met personalized advertising, is het digitale kanaal daar niet het meest geschikt voor? De beste antwoorden zijn de meest genuanceerde. Ze stellen de kern, de...
Reacties uit op Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Looking forward to 2019 – David Hillier

David Hillier is ‘Global Creative Solutions Lead’ bij Adform. In november was hij nog te gast op de Digital Marketing Conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar zijn blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising?...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – David Hillier

De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Met ruim 140 waren ze, de deelnemers die op 27 november naar de Mechelse Lamot waren afgezakt om er te horen dat de wereld in bèta is. Op zich vormde dat natuurlijk niet het nieuws. Wél het feit dat die bètawereld steeds groter steeds onoverzichtelijker wordt. Vooral dat onuitgesproken aanvoelen deed de vele nieuwsgierigen naar...
Reacties uit op De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Video in marketing is fun, maar vooral: strategie. Daarover ging het in de recentste Video First Conference, een internationaal event met sprekers en video marketing experts van onder meer Facebook en YouTube. Als lid van het Fairetail Social Team had ik er ontzettend naar uitgekeken. Dat bleek helemaal terecht: learnings genoeg. Ik deel ze graag...
Reacties uit op Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Adverteren tijdens de feestdagen

Het vierde kwartaal luidt voor velen de voorbereidingen voor de eindejaarsperiode in. Records à la Mariah Carey breken is niet evident, toch tonen cijfers van de afgelopen jaren dat online aanwezigheid tijdens de kerstperiode belangrijker wordt dan ooit. Ga je eerstdaags van start met je online marketing planning voor het eindejaar? Hou dan rekening met...
Reacties uit op Adverteren tijdens de feestdagen

Feed-based advertising doet je SEA-account beter renderen

Een succesvolle zoekadvertentie? Dat is niets anders dan de relevante koppeling van de zoekopdracht met de boodschap en de landingspagina. Zo simpel kan het zijn. Eenvoud met grote gevolgen, want een goede match kan tegen dezelfde kost een veelvoud aan verkopen uit je account halen. Van impact gesproken. Is het echt zo simpel? Ja en...
Reacties uit op Feed-based advertising doet je SEA-account beter renderen

Facebook en tv: een perfect huwelijk

Nog altijd worden jaarlijks immense budgetten besteed aan traditionele reclame, zoals tv-spots. Zowel media als productie kosten handenvol geld, en dat terwijl het mediagedrag van belangrijke targetgroups wezenlijk is veranderd. Steeds meer mensen zoeken hun entertainment online. De opkomst van Netflix is een goed voorbeeld, maar ook sociale media winnen terrein op vlak van entertainment....
Reacties uit op Facebook en tv: een perfect huwelijk

De lokale verkiezingen 2018 in een dashboard

Zondag is het zover: we kiezen met zijn allen nieuwe lokale besturen. Traditioneel heeft de campagne vele bomen en zelfs bossen gekost, maar steeds meer partijen zijn online actiever dan ooit. Stemmen ronselen gebeurt al lang niet meer alleen aan de voordeur of op de markt. Het zijn steeds vaker de cloud en devices die...
Reacties uit op De lokale verkiezingen 2018 in een dashboard