Laat ons weten wat je wilt lezen.

Een onderwerp dat je wil uitgelicht zien? We gaan graag voor je aan de slag.

Inschrijving nieuwsbrief

Inschrijving nieuwsbrief

Bezig met versturen

Looking forward to 2019 – Laura Nys

Laura Nys is Automation Lead Belgium bij Google. In november was ze nog te gast op de Digital Marketing-conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar haar blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising? "Only 36%...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – Laura Nys

Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Hoezo: exit e-commerce? Dat is toch booming business? Hollen klanten niet met zijn allen daarheen? Is het niet uitdrukkelijk aangewezen om de digitale marketplace verder uit te bouwen? En wat met personalized advertising, is het digitale kanaal daar niet het meest geschikt voor? De beste antwoorden zijn de meest genuanceerde. Ze stellen de kern, de...
Reacties uit op Bye bye e-commerce, hello omnichannel

Looking forward to 2019 – David Hillier

David Hillier is ‘Global Creative Solutions Lead’ bij Adform. In november was hij nog te gast op de Digital Marketing Conference van Duval Union Academy en FairEtail in Mechelen. We peilden naar zijn blik op de uitdagingen voor 2019. What was - in your opinion - the most remarkable fact of 2018 on digital advertising?...
Reacties uit op Looking forward to 2019 – David Hillier

De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Met ruim 140 waren ze, de deelnemers die op 27 november naar de Mechelse Lamot waren afgezakt om er te horen dat de wereld in bèta is. Op zich vormde dat natuurlijk niet het nieuws. Wél het feit dat die bètawereld steeds groter steeds onoverzichtelijker wordt. Vooral dat onuitgesproken aanvoelen deed de vele nieuwsgierigen naar...
Reacties uit op De wereld is – bij manier van spreken – altijd al in bèta geweest

Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Video in marketing is fun, maar vooral: strategie. Daarover ging het in de recentste Video First Conference, een internationaal event met sprekers en video marketing experts van onder meer Facebook en YouTube. Als lid van het Fairetail Social Team had ik er ontzettend naar uitgekeken. Dat bleek helemaal terecht: learnings genoeg. Ik deel ze graag...
Reacties uit op Mijn 3 takeaways van Video First Conference

Adverteren tijdens de feestdagen

Het vierde kwartaal luidt voor velen de voorbereidingen voor de eindejaarsperiode in. Records à la Mariah Carey breken is niet evident, toch tonen cijfers van de afgelopen jaren dat online aanwezigheid tijdens de kerstperiode belangrijker wordt dan ooit. Ga je eerstdaags van start met je online marketing planning voor het eindejaar? Hou dan rekening met...
Reacties uit op Adverteren tijdens de feestdagen

Feed-based advertising doet je SEA-account beter renderen

Een succesvolle zoekadvertentie? Dat is niets anders dan de relevante koppeling van de zoekopdracht met de boodschap en de landingspagina. Zo simpel kan het zijn. Eenvoud met grote gevolgen, want een goede match kan tegen dezelfde kost een veelvoud aan verkopen uit je account halen. Van impact gesproken. Is het echt zo simpel? Ja en...
Reacties uit op Feed-based advertising doet je SEA-account beter renderen

Facebook en tv: een perfect huwelijk

Nog altijd worden jaarlijks immense budgetten besteed aan traditionele reclame, zoals tv-spots. Zowel media als productie kosten handenvol geld, en dat terwijl het mediagedrag van belangrijke targetgroups wezenlijk is veranderd. Steeds meer mensen zoeken hun entertainment online. De opkomst van Netflix is een goed voorbeeld, maar ook sociale media winnen terrein op vlak van entertainment....
Reacties uit op Facebook en tv: een perfect huwelijk

De lokale verkiezingen 2018 in een dashboard

Zondag is het zover: we kiezen met zijn allen nieuwe lokale besturen. Traditioneel heeft de campagne vele bomen en zelfs bossen gekost, maar steeds meer partijen zijn online actiever dan ooit. Stemmen ronselen gebeurt al lang niet meer alleen aan de voordeur of op de markt. Het zijn steeds vaker de cloud en devices die...
Reacties uit op De lokale verkiezingen 2018 in een dashboard

FairEtail nu ook Facebook Blueprint Certified

Na onze AdWords-certificaten en de Search Metrics Green Belt, kon een bewijs van onze Facebook expertise natuurlijk niet achterblijven. Door onze jarenlange ervaring met het opzetten van Facebook campagnes en het continu bijhouden van nieuwigheden, zijn we sinds vorige week ook eigenaar van de felbegeerde Facebook Blueprint badge. Die badge is verkrijgbaar na het succesvol...
Reacties uit op FairEtail nu ook Facebook Blueprint Certified

Pinterest advertising in België

Omdat we steeds vaker de vraag krijgen of we ook aan Pinterest advertising doen, besloten we om een kort overzicht te maken van de huidige mogelijkheden. Helaas is het vandaag niet mogelijk om Pinterest Ads te gebruiken in België. Landen waarin dat wel het geval is, zijn Australië, Canada, Ierland, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk en...
Reacties uit op Pinterest advertising in België

Google vereenvoudigt merknamen en hergroepeert zijn tools voor online advertising

Na 18 jaar online advertising neemt Google afscheid van de merken AdWords en DoubleClick. Het doet dit naar eigen zeggen om verwarring bij klanten te voorkomen. Vanaf nu doen de namen Google Ads en Google Marketing Platform hun intrede. In een periode van 18 jaar is het online marketing landschap behoorlijk geëvolueerd. We denken bijvoorbeeld...
Reacties uit op Google vereenvoudigt merknamen en hergroepeert zijn tools voor online advertising