Meer online zichtbaarheid met Google Posts

U bent hier

Meer online zichtbaarheid met Google Posts

Google heeft recent een gratis feature toegevoegd voor wie “Google Mijn Bedrijf” gebruikt. Nu is het mogelijk om posts toe te voegen bij je bedrijfsvermelding. Deze posts worden zichtbaar als op jouw bedrijfsnaam in Google Search of in Google Maps wordt gezocht. Zo breng je nieuws, acties, evenementen of producten en diensten eenvoudig onder de aandacht. Dit geeft extra exposure aan jouw online aanwezigheid. En het is gratis.

Promoot je topproducten

Google My Business, of Mijn Bedrijf, is je bedrijfsvermelding in Google. Je kan dit herkennen aan het informatieblok aan de rechterkant in Google. Deze geeft informatie weer over je bedrijf, zoals contactinformatie, foto’s, reviews en een Google Map. Deze nieuwe functie van Google kan interessant zijn omdat het een extra mogelijkheid is om relevante content te tonen aan mensen die actief naar informatie over jouw bedrijf op zoek zijn. Het leent zich uitstekend om speciale deals, verkooppromoties, evenementen en nieuwe producten of topproducten op de kaart te zetten.

Makkelijk plaatsen van berichten

In je “Google Mijn Bedrijf”-account vind je het menu-item “berichten”. Hier kan je een bericht maken en publiceren en tevens al je geplaatste berichten beheren. Je kan behalve tekst ook een foto en een call-to-action knop met link naar je website toevoegen. Je kan meerdere berichten posten die dan in een carrousel worden getoond. Het aantal berichten dat maximaal mogelijk is, is 10 en de eerste 2,5 berichten worden direct getoond. Als je dat doet, besef dan dat de meest recente als eerste wordt getoond en de rest in carrousel formaat.

 

Pas op: berichten zijn slechts 7 dagen zichtbaar

Een belangrijke beperking is dat een bericht slechts 7 dagen zichtbaar is. Je zal dus regelmatig moeten posten om bij te blijven. Als je een evenement post, dan blijft deze staan totdat het evenement is afgelopen. Verder moet een bericht tussen de 100 en 300 woorden bevatten. De belangrijkste informatie kan je het beste in de eerste 100 woorden zetten omdat deze tekst wordt getoond. De rest is pas zichtbaar als er op de post wordt doorgeklikt. Wat de foto’s betreft kan dien je JPG- en PNG-bestanden die minimaal 250X250 pixels zijn, te  gebruike. Het meest geschikte formaat is 750X750 pixels. Je kan helaas nog geen geanimeerde GIF-afbeeldingen of video’s toevoegen.

Resultaten meten in Google Analytics

Als je meer inzicht wilt krijgen in hoe goed je posts het doen, dan zal je nog wel zelf een UTM-code of een aangepaste url moeten toevoegen. Google Posts wordt niet direct ondersteund in Google Analytics en het dashboard in Google Business geeft slechts summiere informatie.

Voor meer info : https://www.google.com/business/.
Of kom eens praten met één van de SEO-consultants van het FairEtail team!

 

Posted by Fairetail