Facebook Canvas Ads: breng je product tot leven

U bent hier

Facebook Canvas Ads: breng je product tot leven

Facebook brengt steeds meer en betere mogelijkheden voor adverteerders op de markt. Zo heeft het onlangs Canvas ads geïntroduceerd, nadat het eerder al de Carousel ads lanceerde. Met Canvas ads kun je rijke ervaringen creëren met tekst, beelden en video, om een merk neer te zetten of een product te introduceren. Bij FairEtail hebben we hiermee ondertussen de nodige ervaring opgebouwd en staan we in de startblokken om ook jouw Facebook campagnes een boost te geven.

“Storytelling” advertentiemogelijkheid

Met Facebook Canvasadvertenties heb je de mogelijkheid om je merk of product als een “story” in beeld te brengen. Het is een compleet nieuw formaat om op Facebook te adverteren. Video, afbeeldingen, tekst en animatie kunnen met een call-to-action knop gecombineerd worden om een totale interactieve beleving te creëren. De Facebook Canvas ad wordt getoond in de News Feed en is te zien als een Facebook-gebruiker op de advertentie klikt. Canvasadvertenties zijn niet duurder dan de gewoneFacebookadvertenties en zijn dan ook vanuit kostenoogpunt een goed alternatief. Het ranking systeem van Facebook werkt eveneens niet anders.

De Canvas ad is een verdere ontwikkeling op de eerder gelanceerde Carousel Ad die gebruikers in staat stellen om door meerdere foto’s te swipen. Het verschil is dat Canvas schermvullende advertenties met video en visuals mogelijk maakt. Het biedt daardoor meer beleving dan een gewone Facebook post die niet meer dan een enkele afbeelding of video met tekst bevat.

Screenshots Facebook Canvas Ad Pierre & Vacances

Meer engagement met mobiele gebruikers

Canvasadvertenties zijn speciaal ontworpen om meer engagement te creëren met mobiele gebruikers. Ze duiken daarom alleen op in je iOS- of Android-app. Op je desktop of via het web kom je ze niet tegen. 80% van alle Facebookgebruikers bekijken Facebook op een smartphone en dat gegeven maakt de Facebook Canvas ads tot de ideale mobiele advertentie.  Daarnaast zijn ze een handig middel om visueaal aantrekkelijke "longreads" en miniwebsites te maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Live example Facebook Canvas Ad Pierre & Vacances

Inzetten op Branding & Performance

Facebook Canvas is zowel voor performance als voor merkbeleving in te zetten. Voor merkbeleving kan je werken met video’s, animated GIFs en beelden. Door verticaal te scrollen loop je door een tijdlijn heen. Voor meer informatie kan je horizontaal swipen door de beelden. Voor conversie kan je Canvas ads gebruiken als showcase voor je producten. Elk product kan dan worden gelinkt aan een webpagina, dat direct meetbare resultaten oplevert.

Optimale Gebruikerservaring

Facebook geeft aan dat de laadtijd van een canvas 10x sneller is dan een webpagina en dat bezoekers gemiddel 30 seconden op een canvaspage doorbrengen. Dat kan zelfs  uitschieten tot 2 minuten. De bezoeker is ook nog eens veel langer met het merk bezig, dan bij een gewone post.

Veel creatieve content nodig

De mogelijkheden van Facebook canvas ads, maken dat je veel creatieve content moet hebben. Een post is meestal een enkele video of afbeelding, aangevuld met tekst. Een Canvas ad kan bestaan uit wel 20 afbeeldingen en meerdere video's.

 

Meer weten over Canvas Ads : https://www.facebook.com/business/news/introducing-canvas

Advies of ondersteuning bij het inzetten van Facebook Canvas Ads?
Contacteer dan zeker het team van FairEtail. 

 

Posted by Fairetail